Is een spin dood als je deze opzuigt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand heeft al eens een soortgelijke vraag gesteld --> http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-spin-stofzuiger.14673
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me helemaal niet lekker! Waarom zou je dat doen? Nieuwe cocktail uitproberen?

Antwoorden (10)

Vanaf het moment dat deze door de slokdarm gaat is de spin zo goed als dood. Eens hij/zij in het maagzuur terecht komt kun je zeggen dat de spin (waarschijnlijk) volledig dood is.

De kans dat de spin je levend verlaat via de natuurlijke weg (feces) is 0% volgens mij.
Ga je echter braken nadat je de spin hebt opgezogen dan zou de spin er eventueel nog levend uit kunnen komen, maar dit kan niet met zekerheid gezegd worden (afhankelijk van wanneer je begint te braken)

Veel plezier met het opzuigen van spinnen!

Grtz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whaha, wetenschappelijk antwoord, plusje van mij;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Veel plezier met het opzuigen van spinnen!"
Hier moest ik toch wel erg (on)smakelijk om lachen...
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Giller ;-))
Wat 1 woordje al niet kan doen!
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij ook de stofzuiger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Matthias21: Welkom op GV, schitterend antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, briljant antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SUPER ! LOL
Hij loopt na een tijdje weer je stofzuiger uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zuig eerst een beetje anti-vlooienpoeder voor de kat op als ik een nieuwe zak in de stofzuiger heb gedaan. Volgens mij overleeft een spin dit niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de spin opzuigt zoals ik het doe, is hij dood. Dus is dat wel een antwoord op de vraag.
ik laat altijd een prop kranten een tijdje in de slang zitten zodat hij er niet uit kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag is of ie dood is, niet hoe je kan voorkomen dat ie er weer uitkomt. -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, bananenman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Ik denk dat 'ie alleen even de tijd neemt om het stripverhaal in de krant te lezen. Daarna komt hij weer naar buiten.
Een spin is over het algemeen een klein beestje, meestal gaat de spin al dood door de zuigende kracht van de stofzuiger. Zo niet dan is de spin zo verward en beschadigt, dat hij het niet meer zo heel lang volhoudt in een zak met allemaal stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 'n kwetsbaar dier . Ook als hij de slang overleeft is hij gewond en kan meestal niet meer functioneren. Waarom vang je hem niet en zet hem buiten . Het zijn schitterende dieren .

Toegevoegd na 10 uur:
Zie ook mijn reactie met 'n uitgebreide toelichting .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord naar mijn hart! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 voor YvonneS! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie hebben mij alledrie gelukkig gemaakt met jullie reactie. Spinnen behoren tot de meest ingenieuze dieren . Met 8 pootjes met 8 ellebogen lopen ze met 'n souplesse waar ik geen woorden voor heb .Ik laat alle spinnen in mijn huis heerlijk op hun plekje ronddolen . Als er een op 'n voor hem gevaarlijke plek zit , breng ik hem naar buiten . zo'n plastic transparante bus waar jodekoeken ingezeten hebben zet ik over hem heen , en schuif dan 'n stevig papiertje tussen de muur en de bus . Ik breng hem naar de tuin ,Ik laat hem eerst op m'n hand komen zodat ik hem precies op 'n goed plekje kan zetten . Eerst wil hij niet op m'n hand , maar omdat hij geeen keus heeft ,komt hij toch op m'n hand . Als ik bij 'n bosje ben en 'n blaadje onder z'n pootjes wil schuiven , wil die schat niet meer van m'n hand af . Ik heb weer iets bijgedragen aan de schitterende schepping . Die spin is net als ik 'n deel van het Universum . Wat 'n heerlijk gevoel om 'n dier dat mijn bondgenoot is (hij vangt muggen die mij willen bijten) , weer kan laten deelnemen aan dit aardse . Nyx , Yvonne en Jossy , bedankt voor jullie fijne reactie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yann: graag gedaan! Fijn dat je me begreep trouwens.! :) XO
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig, yann1!
Er zijn maar weinig mensen die zo denken.
Ik maak geen enkel dier of insect dood, ik zet ze allemaal buiten als ik ze in mijn huis vind. Of ik neem ze mee mijn huis in als ik ze buiten vind en ze horen daar niet thuis, maar dat is een ander verhaal...
Wat goed om te weten dat er mensen zoals jij zijn.
Ach, ach een spin! Ik ben zo blij met spinnen in de zomer: die vangen vliegen en allerlei insecten. Heerlijk. Afgelopen zomer had ik er twee een hele grote zwarte in de slaapkamer die ik Slash had genoemd. Naar m'n lievelings guitarist. De andere heette Kate (Moss) omdat het een slank mooi beestje was. Spinnen zijn erg nuttige beesten. De spinnen in ons huishouden zijn niet gevaarlijk. Ik was er vroeger ook bang voor. Heb me erover heen gezet. Ze zijn banger van jou dan jij voor hen hoeft te zijn hoor. Ze houden je huis schoon van ongedierte. Met pijn in m'n hart stofzuig ik ze dan ook op als ze zich in gaan kapselen want een heel leger Slasher's en Kate's is nou ook weer niet zo'n goed idee........

Probeer iemand te vinden die het durft om met een glas een stuk papier de spin buiten zetten. Of stamp hard op het arme beestje dan is ie wel dood hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag.
Ook snap ik niet waarom je je spinnen (die je een naam hebt gegeven!) opzuigt.
Zet ze buiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd ze in huis omdat ik van spinnen houd en ik ze nuttige insecten vangers zoals ik aangaf. Als ze zich echter in de herfst gaan inkapselen en ik al te laat ben om ze buiten te zetten ja, dan zuig ik ze op. Dat overkwam Slash en Kate vorig jaar omdat ik op vakantie was. Liever pak ik ze alvorens ze dat gaan doen en zet ze buiten. Dat was even een miscommunicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jossy , ik voel me zo prettig als ik 's winters zo lekker ingekapseld zie zitten in m'n verwarmde huis .Ik heb nog nooit EEN vorm van ziekte gehad in m'n leven . Misschien is dat het antwoord van de Schepper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's wat anders Yann. Als ze openbarsten wemelt het van de spinnetjes in je huis. Da's niet zo prettig. Maarre, ik zie het verband met eigenlijk niet eerlijk gezegd. Ook mensen die in de Schepper geloven krijgen ziektes. Sorry, ik ben een atheist met een diep respect voor Moeder Natuur en andermans religie. Ieder het zijne? Welterusten en morgen gezond weer op. :)
....Ik denk dat je een vogelspin nog wel in je keel en maag zult voelen kriebelen. Dus, neen, de spin leeft nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vogelspin in je keel of maag? Nou als hij giftig is voel je al snel helemaal niks meer hoot! Die beesten zijn nogal groot zie je. Het lijkt me sterk dat de vragensteller het over een vogelspin heeft. Mooie beesten trouwens.
Hier een YouTube link: vogelsspin vs muis. Waarschuwing niet voor mensen met angst en een zwakke maag voor spinnen en muizen zie wie er sterker is: http://www.youtube.com/watch?v=ywKfbQNOXcc
Ik denk dat die spin in de stofzuigerzak doodgaat aan stoflongen :-)

Nee serieus nu, hij is niet dood, zeker niet als het een hele dikke is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat het nuttige dieren zijn maar ze zijn hier vanwege mijn angst ervoor toch ongewenst. Als er iemand in de buurt is die hem voor mij buiten wil zetten heeft dat mijn voorkeur maar anders is hij gedoemd om in mijn stofzuiger te belanden. Ik heb me vaker afgevraagd of ze er weer uit kunnen komen maar ik vermoed van niet. Dat denk ik omdat ik mijn stofzuiger altijd opberg in een afgesloten kast en in die kast nooit spinnen aan tref.